Пакування масла та маргарину

Для пакування жировмісних продуктів вже давно не використовують звичайний картон. Сучасний покупець на прилавку вже бачить масло чи маргарин розфасованим і упакованим. Хоча існують випадки, коли пакування відбувається на очах споживачів. Але і в таких ситуаціях продавці використовують спеціальні матеріали.

Від виду та якості пакувального матеріалу залежить кондиція продукту, його стійкість до впливу зовнішніх чинників при зберіганні. Пакування має мати привабливий для покупців вигляд, зручним у використанні, а також не мати сторонніх запахів, присмаків, щоб не зіпсувати харчовий продукт.

Для масла та маргарину важливо, щоб пакування не пропускало світла, повітря, а також жирів. Крім зазначених характеристик необхідна механічна міцність та еластичність, що захистити продукт від деформації і проникнення сторонніх речовин в разі порушення норм транспортування. Важливою вимогою є відсутність в матеріалах шкідливих речовин, як мідь і пероксидаз.

На матеріали для фасування жировмісних продуктів звертають особливу увагу. Адже така тара виконує кілька важливих функцій:

  • захист від зовнішніх впливів;
  • інформацію про товар, йог склад та дату виробництва, виробника;
  • зручність транспортування.

Тому готове пакування виконується відповідно вимог.

Фасування масла: матеріали

Найчастіше для пакування жировмісного продукту використовують:

  • лінкавер;
  • каширований папір типу фольги;
  • пергамент.

Кожен з матеріалів має свої переваги і особливості.

Лінкавер відрізняється надійністю і міцністю. Ці якості ідеально підходять для пакування масла та маргарину. Розроблений матеріал у Швеції і являє собою полімерну плівку зі значною кількістю мінералів, товщина якої досягає 0,25 мм. Основними характеристиками такого матеріалу являються наступні:

  • термостійкість;
  • міцність, стійкість до розривів та проколів;
  • захист від бактерій;
  • пластичність;
  • стійкість до вологи та жирів, що не дозволяє речовинам просочитися назовні;
  • не шкідливий для людини.

Традиційним матеріалом для пакування масла є пергамент. Це папір, який відрізняється щільністю  і міцністю. На такому пакуванні теж може виконуватися друк. Пергамент стійкий до високих температур, екологічна, володіє асептичними якостями, що важливо для будь-якого продукту харчування. Папір такого виду відрізняється високою вартістю.

Каширована фольга має вигляд матеріалу складеного в кілька шарів. Для його виробництва використовують листи фольги і паперу стійкого до жирів та вологи. Матеріал пластичний,екологічний, безпечний, володіє захисними якостями. Для нанесення логотипів, інформації використовується глибокий друк.

Особливості пакування

Масло та маргарин, який має перевозитися на далекі відстані, фасують в транспортну тару монолітами по 20 кг. Продукт, який підлягає швидкій реалізації пакується брикетами по 15, 20,30 г в фольгу або по 100, 200, 250 г в пергамент чи лінкавер. Розфасоване масло та маргарин повинно відповідати фізико-хімічним та органолептичним показникам, які вказані в нормативних документах на той чи інший вид жировмісного продукту.

Фасування та пакування масла рекомендується виконувати при температурі 10-12°С.  Важливо не допустити пустот між продуктом і матеріалом, який використовується для продукту. Такий підхід позбавить загрози виникнення плісняви.

Бутербродне масло, маргарин фасується в брикети, попередньо охолодженого продукту до 11-13°С.  Бруски складають в картонні коробки.

Фасування масла та маргарину виконується спеціальними автоматами.

На обох боках ящиків наноситься маркування, Де вказується виробник, номер ящика, дата виробництва, вид продукту, номер технічних умов чи стандарту.

Повернутись вверх